Tagi
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
RSS
środa, 15 czerwca 2011

Mam ogromną nadzieje, że zbudujemy drogi na Euro. Co dzień żyję tą myślą - Jeszcze rok i będzie spoko. Jeszcze tylko rok. Wytrzymaj. I daję radę. Przeważnie. Dziś nie dałam. Wyszłam z pracy o 16,00 a w domu ( 3 km, 10 minut komunikacją miejską wliczajac w to zatrzymywanie się na przystankach ) byłam o 18,10. Autobusy nie jeżdżą wg rozkładu, bo nie mogą. Wsiadłam do autobusu o 17,13 a wysiadłam po godzinie. 3 km w ciagu godziny. Fajnie ? Nie bardzo. Tych co protestowali przeciw obwodnicy woziłabym przez miesiąc , dzień w dzień, w tych korkach. Bez wody. 

Tyle wygadania. Odiad musiał być na szybko. I był.

Ziemniaki z koperkiem, jajkiem sadzonym i kefirem/zsiadłym mlekiem.

Gotujemy młode ziemniaki. Ugotowane posypujemy świeżym koperkiem. Jajko smażymy. Najlepsze jest zsiadłe mleko, ale przy braku takiego prawdziwnego moze być kefir, jogurt, maślanka. Co kto woli. Niektórzy dodają łyzeczkę masła lub ogólnie tłuszcz na ziemniaki. Ale de gustibum... Latem, przy upałach - dla mnie bomba.

Smacznego !!!

PS Mam Jamiego Oliviera , a prawdopodobnie jutro będę mieć Kuchnię Nigellli i Julię Child. To chyba nagroda za cierpienia dojazdowe. ;)

20:31, coikiedygotuje
Link Komentarze (8) »
niedziela, 12 czerwca 2011

Wczoraj byłam na przyjęciu weselnym u bratanka męża. Nogi już mnie prawie przestały boleć . Więc nie jest źle. W związku z wczorajszymi przygotowaniami nie miałam czasu na dłuższe pobyty w kuchni, ale jeść trzeba, więc zrobiłam sałatkę. Wzorowana jest na greckiej , ale dodaje tam różne, niegreckie, warzywa. Miałam , przy okazji, możliwość wypróbowania nowej rzeczy w mojej kuchni. Nóż ceramiczny. Super sprawa . Jeśli będzie cały czas tak ostry jak teraz, to juz go kocham nad zycie. Łatwo się nim wszystko kroi. Polecam gorąco.

Sałatka

mieszanka sałat ( ja do tej dałam taką kupną )

pomidor

papryka

ser typu greckiego ( u mnie Patros Hochlandu z pomidorami i ziołami śródziemnomorskimi )

sos vinegrette

Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki , dodajemy pomidora , paprykę i ser pokrojone w kostkę. Zalewamy sosem.

Sos vinegrette

oliwa z oliwek

2 łyżeczki musztardy francuskiej

łyżeczka miodu

sok z limonki lub ocet winny

Wszystko wkładamy do słoiczka, zakręcamy i mieszamy potrząsając.

Smacznego !!!


22:28, coikiedygotuje
Link Komentarze (6) »
piątek, 10 czerwca 2011

Przysłowia mądrościa narodu są. Jak wczoraj zacytowałam jedno z nich ," Natura nie znosi próżni ",  to miałam nikłą nadzieję na spełnienie. A tu bardzo proszę. Znalazł sie facet, który nie dosć, ze przygarnął zgraję kobiet, to jeszcze spełniał ich życzenia i prośby. I chwała mu za to. Wielkie piwo i co tam jeszcze chce. Hip hip !!! Hurra!!!  Mikser górą. A teraz przepis.

Knedle z truskawkami i zasmażką.

ziemniaki ugotowane

mąka

jajko

szczypta soli

truskawki

cukier

masło

bułka tarta

Oczywiście nie podaję proporcji, bo zawszę robię "na oko". Wszystko zależy od jakosci ziemniaków i mąki. Ciasto ma być takie jak na kopytka. Zagniatamy gładkie ciasto. Odkrajamy kawałek, formujemy wałek i kroimy go na części. Z kazdej takiej cząstki formujemy placuszek , układamy na nim truskawkę , dodajemy cukier - w zależnosci od słodkości truskawek - i zalepiamy tak, by powstała kulka. Gotujemy w lekko osolonej wodzie.

Zasmażka

Mnie zawsze uczyli, że na 1 łyzkę masła dodajemy płaska łyzkę bułki tartej. Rozpuszczamy masło dodajemy bułkę i smażymy aż bułka lekko zbrązowieje.

Polewamy ciepłe knedle i zajadamy.

Przepis dodaje do akcji Shinju i akcji Yobady

19:21, coikiedygotuje
Link Komentarze (8) »
czwartek, 09 czerwca 2011

Niestety, zamknięto mój ulubiony Durszlak. Tam poznałam fajnych ludzi, z którymi można było sobie pogadać ; fajne przepisy i fajne akcje. Mam nadzieję, że coś powstanie nowego w myśl zasady, że natura nie znosi próżni. Szkoda tylko, że zamknięto serwis tak bez uprzedzenia. Żal .

09:25, coikiedygotuje
Link Komentarze (2) »
środa, 08 czerwca 2011

Moi faceci nie chcą jeść ciasta. Ciasteczka różnego rodzaju i owszem. Więc piekę tym moim facetom . Wypatruję co tu by jeszcze upiec. I wypatrzyłam u Liski muffinki. Nie mogę nigdzie w pobliskich sklepach zdobyć ciasta philo więc taka namiastka.

Muffinki baklava

Nadzienie

1/2 szklanki orzechów włoskich

1/3 szklanki cukru

1 i 1/2 łyżeczki cynamonu

3 łyżki roztopionego masła


Wszystkie składniki wymieszać


Ciasto

1 szklanka i 7 łyzek mąki

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 łyżeczki sody

1/4 szklanki cukru

1 jajko

3 łyżki rozpuszczonego masła

3/4 szklanki jogurtu naturalnego + 2 łyzki wymieszanego z 1/4 szklanki mleka

lub 1 szklanka + 2 łyżki maślanki


Na wierch

1/2 szklanki miodu

 

Rozgrzewamy piekarnik do 200 C.

I jak to z muffinkami - suche - mąka , proszek do pieczenia, soda i cukier mieszamy w jednej misce , a mokre - jajko, masło i jogurt z mlekiem w drugiej. Wystarczy połączyc razem trzepaczką, nie trzeba miksować. Dodać do suchych składników i wymieszać. Papilotki , wcześniej włozone do foremek muffinkowych , do muffinek wypełniłam do 1/3 wysokości , dodajemy łyżeczkę nadzienia i dopełniamy ciastem do 2/3 wysokości . Resztą nadzienia posypać wierzch. Pieczemy ok 15 minut. Ładnie zrumienione wyjmujemy i polewamy miodem.

Smacznego !!!

Przepis, oczywiscie, wędruje do akcji Yobady. A teraz inspiracje. Jestem fanką od ładnych "kilku " lat Jacka Kaczmarskiego. Niestety , jego ostatni tomik wierszy nie został przez niego umuzyczniony , ze względu na chorobę. Stety znalazło sie 3 facetów, którzy zrobili to za niego . Ostatnia mruczanka czyli spleen Kubusia Puchatka   i Trio Łódzko-Chojnowskie . A jak Kubuś to i miodek :). I jeszcze jedna inspiracja U Marianny Staszka Staszewskiego   ( bardziej znana z wykonania jego syna, Kazika ) i cytat " U Marianny orzechy z miodem ". Stwierdzam , że takich " jedzeniowych" piosenek jest mnóstwo.


Tagi: muffinki
20:23, coikiedygotuje
Link Komentarze (1) »
wtorek, 07 czerwca 2011

Jak tylko Yobada zaczęła mówić o swojej akcji w Pogaduszkach na Durszlaku miałam na myśli tylko jedno.

I upiekłam babeczki. Może pola z truskawkami nie było, ale truskawki były. Kilka chwil , ale to szczegół. Stąd tylko jedna babeczka do zdjęcia. ;)

Babeczki z kremem


Ciasto

na około 30 szt babeczek

2 szklanki mąki

200 g masła

1 łyzeczka proszku do pieczenia

2 łyzki cukru pudru

1 cukier waniliowy

2 jajka

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cukrami. Siekamy z masłem i dodajemy jajka. Zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy i wykrawamy kółka. Wylepiamy foremki na babki i pieczemy ok 20 minut w twmperaturze 170 C.

Krem jaki dałam to krem podstawowy Michel'a Roux'a . Przepis już się u mnie pojawiał tutaj.

I , oczywiście, truskawki do dekoracji.

Przepis dodaję do akcji Yobady i akcji Shinju



 

 

niedziela, 05 czerwca 2011

Bardzo chciałam zrobić prawdziwe quiche, ale .. No właśnie. 100 tysięcy powodów , by jednak nie robić. A jak zobaczyłam przepis u Cudawianki wiedziałam , ze muszę.  To "muszę" jeszcze zaczeka. Nie miałam czasu na robienie kruchego ciasta do quiche'a , ale miałam francuskie. Nadzienie tez nie jest takie jak powinno, ale za to będę mogła go wykorzystać w nowej zabawie na Durszlaku. 


Składniki

ciasto francuskie

panchetta

kiełbasa

ser Gryere

śmietana kremówka

śmietana gęsta

3 jajka

sól, pieprz, gałka muszkatałowa

Proporcji nie podam, bo robiłam " na oko"

Ciasto francuskie ułożyłam w foremce do tarty. Nakułam i zapiekłam 10 minut. Panchettę i kiełbasę pokrojoną w kawałki podsmażyłam. Śmietanę wymieszałam z jajkami i przyprawiłam. Ser pokroiłam w kawałki . Na podpieczone ciasto położyłam kiełbasę i ser , zalałam sosem śmietanowym i posypałam startym parmezanem. Zapiekałam ok 30 minut w temperaturze 170 C.


A to inspiracja

 

 ;) do nadzienia . Przepis dołączam do zabawy Yobady.

 

PS Quiche przede mną.

Tagi: zapiekanka
12:28, coikiedygotuje
Link Komentarze (2) »
środa, 01 czerwca 2011

Często robię zakupy w Jankach. Ikea, Piotr i Paweł i nawet Real. Jestem stałą klientką sklepu z herbatami, kawami i nie tylko Five o'clock . Od czasu do czasu kupuję wina w La Passion du Vin . Jak wybrałam sie ostatnio na zakupy byłam mile zaskoczona. W Winiarni, oprócz win, makaronów itp rzeczy, pojawiły sie wędliny i sery. Jest nawet moja ukochana szynka Serrano. Można tam kupić prawdziwny ( jak to mówiło moje dziecko ) parmezan, gruyere. Można kupić chorizo, mortadelę włoską, szynkę parmeńską. Czyli prawie takie delikatesy. Panowie, którzy tam obsługują są sympatyczni i uprzejmi. Pomogą w wyborze i zawsze coś znajdą. Polecam gorąco !!!

20:45, coikiedygotuje
Link Dodaj komentarz »
sobota, 28 maja 2011

Ale wcale nie tradycyjne. Nie pamiętam , która z koleżanek wrzuciła na "moje" forum ten przepis, ale od tamtej jak mielone to tylko takie. Są dobrze doprawione, mają wyrazisty smak . Nam smakują bardzo

Kotlety mielone

1 kg mięsa mielonego mieszanego wołowo-wieprzowego

( ja robię tylko z wieprzowego )

łyżeczka mąki ziemniaczanej

2 jajka

zmielona lub starta na tarce cebula

1/2 łyzeczki imbiru

szczypta kolendry ( dałam 1/2 łyżeczki suszonej )

szczypta pieprzu cayenne

1/2 łyzeczki vegety lub innej tego typu przyprawy

2 małe namoczone i odciśniete bułki

łyzeczka siekanej pietruszki

szczypta bazylii

1/2 łyżeczki majeranku

szczypta kurkumy

sół, pieprz

Wyrobić wszystko dokładnie. Uformowane kotleciki obtaczać w bułce tartej wymieszanej z sezamem i otrębami.

Podałam z ziemniakami puree i sałatą z sosem chrzanowym , który widziałam u Moniki .

Smacznego !!!

08:39, coikiedygotuje
Link Komentarze (2) »
środa, 25 maja 2011

To jest moja propozycja na Dzień Matki. Lekki, puszysty i z truskawkami. Takimi tegorocznymi, świeżymi i słodkimi. Kocham truskawki i kocham bezę.

Tort Pawlowej

8 białek

2 szklanki cukru

2 łyzki octu winnego

1/2 łyzeczki esencji waniliowej

2 łyżki mąki ziemniaczanej , takie z czubkiem

śmietana kremówka - ilosć zależy od wysokosci tortu ( u mnie 400 ml )

cukier puder - w zależnośći od tego jaki chcemy mieć słodki

truskawki

Białka ubijamy na sztywno. Ja zawsze dodaję szczyptę soli, wtedy białka lepiej się ubijają. Powoli dosypujemy cukier, potem ocet , esencję waniliową i na koniec mąkę. Masę wykładamy formując tort na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy ok 2 godzin w temperaturze 150 C. Studzimy przy uchylonych drzwiczkach.  Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem . Na zimny blat bezy wykładamy śmietanę , na wierzch układamy truskawki.

Smacznego !!!

Przepis dopisuję do akcji Lejdi  

20:48, coikiedygotuje
Link Komentarze (4) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 18